niedziela, 15 listopada 2015

Ciasto marchewkowe bez tłuszczu

Jest to moje pierwsze w życiu ciasto marchewkowe, które zrobiłam i pierwsze, które jadłam:) Ze względu na kalorie zdecydowałam się zrobić je bez tłuszczu. Ciasto wyszło mięciutkie, puszyste i aromatyczne. Nawet na drugi dzień było wilgotne. Ciasto jest naprawdę bardzo smaczne i szybkie w przygotowaniu.  



Składniki:
4 jajka,
1 i 1/4 szklanki cukru,
2 szklanki mąki pszennej,
ok 300 g marchwi,
1/2 łyżeczki sody,
1 łyżeczka proszku do pieczenia,
1 łyżeczka przyprawy do piernika,
2 łyżeczki cynamonu.

Wykonanie:
Oddzielamy żółtka od białek. Białka ubijamy na sztywną pianę. Dalej ubijając, dodajemy stopniowo cukier, a następnie po jednym żółtku. W osobnej misce mieszamy pozostałe suche składniki (mąkę, sodę,proszek do pieczenia, przyprawę do piernika i cynamon). Dodajemy porcjami do masy jajecznej mieszając mikserem na najmniejszych obrotach. Pod koniec dodajemy starta marchewkę (delikatnie mieszając drewnianą łyżką). Formę o wymiarach 10x25 smarujemy masłem lub margaryną i posypujemy bułką tartą. Gotowe ciasto przekładamy do formy i pieczemy w nagrzanym piekarniku do 180 stopni przez ok. 50 min. Ostudzone ciasto polewamy czekoladą i posypujemy startymi orzechami. 

 

1 komentarz:

  1. Zawsze chciałam zrobić tego typu ciasto i w końcu znalazłam na nie przepis. Muszę tylko zapytać się Ciebie, który z tych blenderów https://duka.com/pl/agd/blendery będzie Twoim zdaniem najlepszy do takich kuchennych prac i jak tylko go kupię mogę zaczynać!

    OdpowiedzUsuń