wtorek, 8 lipca 2014

Pierogi z mięsem

Witam, wkoncu przesyłam przepis na pierogi z mięsem, które zrobiłam jakiś czas temu. Jakoś nie mogłam się zebrać, żeby napisać notkę o nich;) Szczerze mówiąc, to kiedyś nie przepadałam za pierogami z mięsem i ciężko było mnie zmusić do ich jedzenia. Jednak mój chłopak je uwielbia i często kupuje te z Biedronki. Długo nie chciałam ich skosztować... dopiero po długich namowach zgodziłam się i rzeczywiście są smaczne:) Dlatego zrobiłam swoje... ale tylko z połowy farszu, ponieważ z drugiej połowy zrobiłam krokiety. Jeśli dobrze pamiętam, to wyszło mi około: 50-ciu pierogów i 10-ciu krokietów- klik



Składniki- farsz:
500 g mięsa wieprzowego ( ja dałam karkówkę),
400 g mięsa drobiowego,
2 marchewki,
1 pietruszka,
około 1/5 selera,
1 duża cebula,
1 łyżka masła,
1 łyżka vegety,
przyprawy do smaku: sol, pieprz, papryka, majeranek.

Wykonanie:
Mięso zalać wodą, dodać wszystkie warzywa (prócz cebuli), doprawić vegetą i ugotować do miękkości. Pozostawioną surową cebulę, posiekać, zeszklić na łyżce masła. Ugotowane i wystudzone mięso, warzywa, czosnek i cebule zmielić. Tak przygotowana masę mięsną doprawić do smaku przyprawami.Mięso podlać 1/2 szklanki rosołu pozostałego po gotowaniu i dokładnie wymieszać.


Składniki- ciasto:
2 szklanki mąki,
2 jajka,
4 łyżki oleju,
szczypta soli.

Wykonanie:
Mąkę zalać wrzątkiem, wymieszać i odczekać chwilę do wystygnięcia (żeby jajko się nie ścięło). Dodać olej oraz jajka i wyrabiać na jednolitą masę.

Ciasto cienko rozwałkować.
Przy pomocy np. szklanki wycinać koła.
Nakładać farsz na foremkę do pierogów i dokładnie je zlepiać.
Gotowe pierogi wrzucać do gotującej się, osolonej wody.
Pierogi gotować, na małym ogniu ok. 2-3 minuty od wypłynięcia.
Podawać prosto z wody polane masłem i cebulką, lub podsmażone na patelni.






Pozdrawiam:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz