wtorek, 5 sierpnia 2014

Ciasto z pyszna masą z serków homo i kostkami czekolady

 Jak byłam mała to moja mama robiła podobne ciasto do tego( na jasnym spodzie). Przepis już dawno się gdzieś zapodział:( Ostatnio pamiętam to ciasto na mojej komunii... czyli około 16 lat temu;) niestety nigdzie na internecie nie mogłam go znaleźć. Wiec stworzyłam go sama. Jest przepyszne... takie jak pamiętam:) ale gdyby ktoś miał ten przepis to bardzo proszę o przesłanie:)



Składniki: (tortownica o średnicy 18cm)
Biszkopt:
2 jajka,
1/2 szklanki maki,
1 łyżka kakao,
1/2 szklanki cukru,
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia.

Masa:
kostka masła,
2 małe serki homogenizowane (po 150g),
2 żółtka,
4 łyżki cukru ( do smaku)
2/3 czekolady milka,
rodzynki ok 4 łyżki.

Ponadto:
Polewa czekoladowa,
kokos.

Wykonanie:

Biszkopt:
Oddzielamy żółtka od białek. Białka ubijamy na sztywną pianę. Dalej ubijając, dodajemy stopniowo cukier, a następnie po jednym żółtku.
W miseczce mieszamy obie mąki, kakao i proszek do pieczenia. Dodajemy porcjami do masy jajecznej, delikatnie mieszając łyżką drewnianą.
Formę  smarujemy masłem lub margaryną i posypujemy bułką tartą. Gotowe ciasto przekładamy do formy i pieczemy w nagrzanym piekarniku ok. 25 min. w temperaturze 180°C.


Masa:
Miękkie masło ucieramy z cukrem na kremowa masę,. Dodajemy żółtka i powoli łyżka po łyżce serki  homo. Czekoladę kroimy w mala kostkę, dodajemy do masy razem z rodzynkami. Całość delikatnie mieszamy. 
Uwaga!! Żółtka, masło i serki maja mieć temperaturę pokojowa ( w innym przypadku masa możne się zważyć).

Na zimny biszkopt do tortownicy wylewamy masę bez około 3 łyżek. Wkładamy do lodówki. Po około 2 godz (gdy masa zrobi się już twarda) wykładamy i delikatnie wyjmujemy z formy. Boki smarujemy reszta masy i obsypujemy kokosem. Na wierzch wylewamy polewę czekoladowa.


2 komentarze: